Jak w praktyce wygląda coaching menedżerski?

Niewątpliwie podstawą skutecznego, udanego oraz dającego adekwatne rezultaty coachingu jest spora doza wzajemnego zaufania pomiędzy coachem, a menedżerem. Niesłychanie istotna jest również partnerska i życzliwa relacja pomiędzy szkoleniowcem, a osobą szkoloną. W tym przypadku mamy na myśli – rzecz jasna – menadżera.

coachingTrzeba pamiętać, że skuteczny proces coachingowy trwa zwykle od około 4 do 6 miesięcy. Realnie, w praktyce oznacza to mniej, więcej 8 spotkań (w zależności od założeń, warunków szkolenia i od samego trenera). Spotkania takie z reguły trwają godzinę, półtorej godziny. Czasami to osiem spotkań wystarczy, ażeby osiągnąć założone cele, a także dostatecznie zakodować i wyrobić nowe nawyki.

Generalnie rzecz biorąc, coaching menedżerski polega na tym, że coach zadaje menedżerowi całą mnogość różnorodnych pytań. Dzięki nim odkrywa co jest dla menadżera istotne, co z kolei przeszkadza mu w osiągnięciu założonych wytycznych, jaki według niego powinien być lider w zespole, co jest dla niego swoistym spełnieniem w życiu, oraz jak rozumie on sukces. Wszystko to oczywiście przy założeniu, że odpowiedzi menadżera są faktycznie szczere. Praktyka pokazuje, że nie zawsze tak bywa.

Później, przy bezpośrednim bądź pośrednim wsparciu coacha menedżer podejmuje konkretne działania, które mają w zamyśle doprowadzić go do osiągnięcia celów kompatybilnych z jego (czyli menadżera) wartościami.

Istotne jest, by menadżer czuł rzeczywiste wsparcie od trenera. Ważne jest, by wywiązała się pomiędzy nimi dobra chemia, świadcząca o nici porozumienia. Wówczas jest większa szansa na dokonanie pozytywnych zmian.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *